Barbackagjord nej TACK!

Publicerad 2014-12-11 07:30:00 i Angelica Karlssons inlägg, Diskussion, Åsikter,

Jag har sett många som pratar om denna barbackagjorden som man kan köpa hos Hööks. Ärligt skulle jag aldrig sätta på en sådan på Jane. Det blir ett otroligt punkttryck om man ska använda den när man rider lätt med mera. Hellre lär jag mig den hårda vägen och åker av då och då för att få en bra balans. Sedan hur skönt kan det vara att rida med denna gjord?
 
Förmodligen är det tack vare att jag ridit mycket "riktig" barbacka som gjort att jag har en så bra balans i dagens läge.
 
Vad tycker ni om denna "uppfinning"?
 
 
 
/Karlsson

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-12-11 14:46:32

Själva idéen med fjorden är bra, men den år inte skön att rida med då man hamnar i en väldigt konstig och fel position. Den skaver på benen och nej... Jag rider hellre helt barbacka!

Svar: Ja idéen kan ju vara fiffig men ska jag ha något så kör jag på en kameldrivarkudde ;)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Katarina

Publicerad 2014-12-13 00:47:22

Jag har ridit med denna ganska mycket tidigare, hade en häst som var typ omöjlig att hitta sadel till.. Men självklart är det inte meningen att man ska rida lätt och använda stigbyglarna, mer som stöd på en busig häst/häst som rör sig mycket. Du ska nog använda varje dag en längre tid och stå upp mycket i fältsits för att det ska påverka negativt något större.. Nu har jag också en "kameldrivarkudde" (antar att det är det du kallar modellen jag har, en iberisk fårskinssadel) och den är mycket trevligare :) Dock fanns de knappt i Sverige när jag köpte barbackagjorden på Hööks ^^

Svar: Nä då gäller det att man inte använder stigbyglarna. Men den måste vara otroligt obekväm att rida med om inte annat jag skulle nog ha stora blåmärken på låren.Okej min har jag gjort själv därför kallar jag den kameldrivarkudde haha! Din skulle jag nog säga barbackasadel till. Skulle gärna ha en riktig barbackasadeln någon dag. :) Hellre det när man inte vill bli smutsig men ända rida typ barbacka. ;)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Katarina

Publicerad 2014-12-13 17:04:40

Min fårskinnssadel är så jäkla najs, även om den kostade typ lika mycket som mina andra fyra sadlar tillsammans, hahaha

Svar: Ja det är nackdelen med dom!! Dom är så dyra! Haha men det skulle lätt införskaffas om jag hade pengar! :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela