Jag är helt uppochner

Publicerad 2014-12-30 23:00:28 i Angelica Karlssons inlägg,

Jag sitter och har sökt lite på bilder på micklem tränset. Såg en tjej i stallet som har nackstycket med den raka sidan mot öronen medans jag har den "svängda" sidan mot öronen. Vilket är rätt funderar jag på då? Jag har sökt på google och ser olika överallt så tänkte fråga er hur ni har erat micklem träns?

Jag vill ju ha den svänga sidan mot öronen då den inte trycker mot öronen. För det är logiskt för mig om man kollar på alla anatomiska träns som finns på marknaden.
 
Aja vi får se det kanske funkar vilket som? :)
 
Idag har jag inte alls haft lust med livet. Det är verkligen INGEN bra dag och jag orkar precis ingenting. Jag var såklart ute hos Jane och myste med henne i hagen. Hon verkade må bra och det är ju bra! Men jag har en liten gnutta ångest att jag inte orkar mer än så. Hur kul är det liksom?
Jaja hoppas ni haft en bättre dag än mig och jag kommer få ett bättre 2015 än vad 2014 var...
 
 
/Karlsson

Kommentarer

Postat av: Julia Forsbacka

Publicerad 2014-12-31 10:03:22

Jag har faktiskt aldrig tänkt på det.. Nu när du säger det borde det vara så som du har det ju! Jag har det med raka sidan mot öronen (har jag för mig).

Svar: Inte jag heller, men jag tror att det går att ha åt båda håll men det är meningen att ha det med den raka sidan mot öronen om man kollar videon på Youtube. Haha men Jane funkar så bra med den svängda mot öronen så det är nog individuellt hur hästen gillar det också :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Nikki

Publicerad 2015-01-01 21:39:50

För mig är de självklart att ha den svängda sidan mot öronen, de är svängt för de ska ge öronen ett bättre "spelrum". För vad gör den svängda delen mot ryttaren?

Svar: En tjej berättade att den undviker någon nerv genom att vara svängd som går i hästens nacke. Om man tänker så är nackstycket väldigt smalt på sidorna så det ska tydligen inte trycka på denna nerv som ett vanligt träns gör. :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela