Resan med Lâse del 1

Publicerad 2014-11-30 22:01:05 i Allmänt,

När vi insåg att Cazzant aldrig skulle hålla för tävlings-ridning så bestämde vi oss för att han skulle få njuta av livet på en annan nivå. Och eftersom jag vill träna och tävla började sökandet efter en till häst.
Vi var och tittade på en häst innan Lâse och läste massvis med annonser. Men när jag läste Lâses annons och såg bilderna blev jag kär. Datum sattes för provridning och dagarna räknades.Jag blev upplyst om att stället hade rätt dåligt rykte, att dom sålde trasiga hästar osv. Men, vi valde i alla fall att åka och titta på henne och vara noga med att klämma och känna på henne.
 
 
 
Beridaren började med att visa henne, hon såg lika fin ut som på bilderna. När det sedan var min tur att hoppa upp pirrade det ordentligt i magen. Ni som har provridit hästar vet hur det är att sitta upp på någons häst, som eventuellt ska få bli sin alldeles egen. Man vet inte riktigt vad dom tycker osv. I alla fall jag red och testade lite vad hon kunde. Jag minns att hon hela tiden kröp in mot mitten, men hon var inte riden på länge så jag antog att det var orsaken. Hon var ganska slö, och jag gillar ju pigga heta hästar. Men det fanns ändå något där som jag var väldigt nyfiken på, Detta skulle kunna bli en perfekt häst för mig. Vi bestämde att vi skulle höra av oss när vi disskuterat saken i lugn och ro hemma. 
 
 
 
Jag ska ha henne. Inget snack om saken. 
 
 
 
 
 
 
fortsättning följer ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela