Att vara rädd

Publicerad 2015-01-18 18:36:31 i Angelica Karlssons inlägg,

Jag har stor erfarenhet av att vara rädd när det gäller hästar. Med Jane så är jag inte rädd på samma sätt men det kommer faktiskt tillfällen då jag blir rädd. 
Jag vet inte vaddet grundar sig i men jag har mina misstankar. Jag hade för längesedan en ponny som mamma köpte till mig som läromästare. Eftersom jag inte red på ridskolan tänkte hon väl att denna hästen kunde lära mig. Men det visade sig att han hade sina trick för att få av sin ryttare och precis det tricket gjorde han med mig. Han galopperade och helt plötslig nitade han och drog ner huvudet. Inte lätt för en obalanserad ryttare att sitta kvar då. Jag åkte av och tappade andan och efter det tror jag att jag har vart rädd. Men jag vet att jag kan ta mig över detta hinder.
 
Jag har var över min rädsla våren 2013 men åkte lite fort tillbaka och det värre än innan. Nu är det sjukt vad rädd jag kan vara men jag vet att jag kan ta mig över det. Men jag måste fortsätta och aldrig sluta för att hamna där igen. Mitt bästa tips är att man har en ridlärare/tränare som kan ge en det stödet som man behöver. Det är alltid mycket lättare att komma vidare och våga mer om man har någon som tror på en. 
 
Idag känner jag inte att det är tid till att bekämpa detta problem jag har utan jag tar det när jag känner att jag vill köpa en ny häst och att jag känner mig säker på att jag verkligen vill komma igång.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-01-18 19:46:00

Hej! Nu är vinnaren av länktävlingen presenterad! Kanske var det du?
Kram från Amanda på Equis! ❤️

Postat av: Lina

Publicerad 2015-01-18 20:25:43

Det är jobbigt när man är rädd.
Har själv varit rädd innan efter en "olycka", det behövdes en bra tränare för att få tillbaka allt självförtroende och våga igen =)

Svar: Ja fruktansvärt eftersom jag vet precis vad jag vill men rädslan hindrar mig..Ja det är nog det allra viktigaste när man ska bli av med en rädsla.
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela