Ishalt

Publicerad 2015-01-13 16:52:27 i Angelica Karlssons inlägg,

Idag var det inte speciellt kul att ge sig ut till stallet det är blankis överallt typ. Jag satte i brodd fram på Jane så hon skulle slippa att halka och såklart fick vi lite kvalitetstid i stallet tillsammans och hon borstades igenom. Jag fick ett litet lyckorus när jag kollade på första hoven jag broddade. Jane hade ju fyra broddhål där så jag fixade och donade och skruvade i 4 brodd. Jättesmidigt ju men så när jag kom över på andra sidan så hade hon bara två broddhål. Haha det var ju bara att ta ut dom på andra sidan och bara brodda med två brodd. När hovis kommer ska jag se till att få fyra broddhål så att vi kan de oss ut igen. :)
När jag tänker idag, vilket jag aldrig gjort förut, så är det helt klart bättre med fyra brodd eftersom hoven bara lyfts upp. När det är två brodd lyfts ju bara trakterna upp och det blir en helt annan vinkel i hovbenet. I bak kanske hon kan ha två brodd eftersom det kan hjälpa hennes patella. Lite funderingar håhär på eftermiddagen. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela