Karens på Horslyx Respiratory

Publicerad 2015-01-09 15:48:00 i Angelica Karlssons inlägg, Hästkunskap,

 
Det går ju runt nu att det är karens på Horslyx. Jag, nyfiken som jag är, har kollat upp detta genom att söka lite. På en lista som Ridsportförbundet har lagt ut står mentol med. Jag har även läst att dessa har karens pga mentolen just. Jag kollade upp till en början på min som är mint och där fanns inte mentol med.
 
Jag hittade sedan en PDF fil om just vad som finns i de olika föruton mint då. Men det är Pepparmint som gör smaken där.
 
 
Här kan ni alltså se vad som finns i de olika och det är Respiratory som det är karens på då den innehåller mentol. Ni som har de andra behöver alltså inte var oroliga! För att kolla detta vid prover med mera så tas alltså ett urinprov på hästen.
 
/Karlsson

Kommentarer

Postat av: Julia Nyman

Publicerad 2015-01-09 16:33:49

Ååh vad synd, min häst älskar den smaken :/ Men bra att någon tog upp vilken av dem det faktiskt gällde!

Svar: Jag var helt säker på att det var mint som hade mentol i sig. Jag vet inte hur lång karens det är på den det vanliga ligger på 48 timmar va? Men tråkigt blir det när hästen älskar just den smaken. dom kan se via urinprov så det känns inte som det är super lätt att kolla heller. Jag vet inte hur det går till direkt. :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Michelle Petersson

Publicerad 2015-01-09 22:15:49

Åh va bra att det inte gäller alla! :D Har mint just nu och det äääälskar min ponny :D
Kram

Svar: Ja precis! Min älskar mint också så hade en mindre kris haha! Kram! :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela