Eliten vet vad dom sysslar med

Publicerad 2015-01-27 07:11:00 i Angelica Karlssons inlägg, Åsikter,

Ja alltså det är klart att de flesta vet vad de sysslar med men sedan kommer det vissa fall där det är någon som gör något extremt. Tex rider rollkür, slår hästen onödigt mycket med spö eller sliter onödigt mycket i munnen på hästen. Men när det kommer till ALLA andra ska man inte dra alla över en kam. Rolf-Göran tror jag inte att han plågar sina hästar och jag tror han har stenkoll på vad det är han gör med dessa, samma sak med Lisen och Peder. Inte en chans att dom inte har koll på vad dom gör.
 
Jag tycker inte att frasen " Eliten vet vad dom håller på med " är en dum fras man kanske bara ska ändra den till att säga " Större delen av eliten vet vad dom håller på med men det finns som som tar sig vatten över huvudet ". Jag tror inte att det är många hästar som mår dåligt som går elit klasserna eftersom dom får oftast MYCKET mer vård och omsorg än vad många hobbyhästar någonsin kan få. Vi har ingen möjlighet att vara i stallet hela dagarna och ta hand om våra hästar.
Sedan kan jag inte hålla med om att dom står på box speciellt mycket men dom får den vården dom behöver för att kunna leva det livet. Man skulle kunna säga att dom har ett riktigt lyxliv med omvårdnad och otroligt mycket omsorg och kärlek.
 
Med andra ord tror jag på fullaste allvar att eliten vet precis vad dom gör med sina hästar och hur dom ska ridas för att hålla. Men som sagt det finns Idioter på alla nivåer men man ska inte dra alla över en kam. Det är det som många gör fel idag.
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2015-01-27 14:21:01

Otroligt bra inlägg, det känns otroligt viktigt att belysa just det där att saker inte är antingen eller. :)

Svar: Tack så mycket! Ja jag är så trött att allt ska dras över en och samma kam. :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Hanna Victoria Sahlqvist

Publicerad 2015-01-28 21:32:42

Haha "eliten vet vad dem gör" tycker jag är sämsta argumentet någon kan komma med och tyder på okunnighet :) Härligt att du tycker det med!
Kram Hanna!

Svar: Tack! :) Kram Karlsson
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela