Bortskämda ungar = Nej tack

Publicerad 2015-02-04 07:10:00 i Angelica Karlssons inlägg, Åsikter,

Det finns nog inget, precis INGET som får mig att bli skogstokig som ungar som får allt serverat på silverfat.. Mamma mockar, mamma borstar hästen, mamma sadlar, mamma tränsar, mamma betalar, mamma kör, mamma gör det och det och vad gör ungen medans mamma gör detta? Jo sitter och leker med kattungar, leker på logen eller står och glor. Alltså nej tack! När jag dessutom vet att ungen kan göra allt ovanstående blir jag galen rent ut sagt. Mamma ska göra allt och mamma gör ALLT. Jag tror att man som barn inte lär sig vad som menas med att ha häst om man inte får sköta den själv. Såklart kan mamma vara med och hjälpa men inte göra allt så det ända ungen behöver göra är att rida. Man blir inte bra av att bara rida man behöver sköta allt runt om för att kunna bli bra. Är man verkligen intresserad av hästar om man bara vill rida och inte göra det runt om? Vissa andra har en mamma som tar ledigt när ungen är ledig bara för att de ska kunna åka upp tidigare till stallet. Alltså va?
Mamma bara anmäler och anmäler till tävlingar och ungen står brevid och säger "JAG VILL TÄVLA NUUU". 
Och när ungarna säger "Jag vill ha det och jag vill ha det" och mamma köper det och lägger ut flera tusen och så ska ALLT vara av märke, precis ALLT.. Till och med tyglarna, ärligt en smal läderrem för 700 kr!? Skulle aldrig komma på frågan att mamma köper ett par såna till mig...
 
Tvärade jag någon gång med att göra något till Jane fick jag hot om att vi skulle sälja henne. Jag fick lära mig den hårda vägen att ta hand om en annan individ. Jag har gjort fel flera gånger men jag har även lärt mig av dom felen. Jag och fått cykla till stallet fler talet gånger om jag ville upp tidigare för att rida när det är ljust. Jag har fått mocka om jag inte frågat några dagar innan om jag kan få hjälp med det, jag har med glädje borstat min häst, jag har med glädje ridit henne och det har vart jag som fått säga till mamma att jag vill tävla så hon anmält mig när vi gått igenom tillsammans vilka tävlingar vi ska på.
Idag är jag glad att mamma inte curlade mig för hur hade jag vart då?
 
Jag kör en FET diss mot mammor som curlar och ungar som inte vill ta hand om sina ponnysar!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela