Det här med statistik

Publicerad 2015-01-20 19:04:00 i Angelica Jalonens inlägg, Åsikter,

Varför ska det var så himla hemligt?
På vilket sätt påverkas innehållet på din blogg om du är öppen om din statistik jämfört med om du håller den hemlig?
Jag har ingen aning, men det känns inte som att en blogg skulle bli mindre läsvärd enbart för att bloggaren är öppen om sin statistik? Jag skulle inte bli "skrämd" av att läsa en blogg med statistik som skjuter i höjden och inte heller skulle jag sluta läsa en blogg med få besökare.
Jag läser bloggar jag finner intressanta på något sätt, inte skulle jag sluta läsa en intressant blogg bara för att bloggaren väljer att vara öppen med sin statistik. Inläggen är ju fortfarande intressanta/läsvärda/lärorika etc etc.
 
Kanske har ni något bra svar på detta?
 
 

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-01-20 20:15:31

fin header

Svar: tack så jättemycket!!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Divorce your horse

Publicerad 2015-01-20 20:33:00

Intressant ämne måste jag säga, tåls att fundera över :)

Svar: ja men eller hur! :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: evie

Publicerad 2015-01-20 21:45:48

Statistik i sig är ju spännande... hade jag kunnat hade jag lugnt haft en öppen statistikräknare på bloggen så folk kan se själva hur läget ligger men jag vet inte hur man gör så det får vara som det är :) undrar någon svarar jag gärna hur många läsare jag har eller vilka inlägg som är mest lästa... det är ingen hemlighet för mig :)

Svar: Ja det är superspännande!Vi diskuterade detta med en annan bloggare i går kväll och ingen av oss hade någon aning om hur många unika besökare en "normal blogg" har per dag. Många verkar ju så väldigt hemlighetsfulla med sin statistik. Vi har inte heller något emot att visa upp vår statistik. Som sagt, bloggens innehåll förändras ju inte bara för att man vet hur statistiken över besökare ser ut :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-01-21 06:15:27

Personligen tror jag inte att mina läsare vill läsa om min besöksstatistik. De är där för att läsa inlägg om mig, min ponny och mina åsikter. Någon gång har jag haft ett litet "jubileumsinlägg" när jag nått en viss nivå av besökare, men det lockade inte många direkt...

Svar: Nej det är väl inget man behöver skylta med dagligen, det var inte så jag menade. Men många nämner ALDRIG något om sin statistik.
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Isabella

Publicerad 2015-01-21 20:03:44

Finns nog två varianter.
Ena anledningen är nog för att man tycker det är ointressant, det passar inte i bloggen att informera om hur läget är med läsarnas klick.
Men sedan kan jag också tänka mig att vissa väljer att INTE visa det för att de önskar att de hade fler läsare. Till exempel att man har cirka 20 läsare om dagen, men vill att det ska framstå som att man har 700.

Men detta är rena spekulationer, jag har väl ingen riktig fakta kring detta ;)

Svar: Ja så kan det säkert vara :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela