Hoppning i liten paddock

Publicerad 2015-01-12 21:28:01 i Angelica Jalonens inlägg,

Imorgon har jag planerat att hoppa lite smått med Lâse. Jag har dock lite slut på inspiration. Jag vill gärna hoppa lite mer än bara ett hinder på ena långsidan men vår paddock är i minsta laget för något mer. Därför tänkte jag ta tillfället i akt att fråga alla ni som kikar in här om ni kanske har något tips på en övning man kan göra i en paddock modell liten? Ni får jättegärna länka övningar ni har skrivit om på era bloggar eller om ni vet att det finns något bra på någon annans sida. Är enormt tacksam för alla idéer och tips jag kan få!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2015-01-12 21:39:37

Klockan är en bra övning. Sätt fyra hinder på en volt på kl 3, 6, 9 och 12. Lite beroende på galoppsprång och hur stor bana man har brukar det bli 3-4 galoppsprång mellan hinderna. Poängen är att man ska kunna hoppa hinderna i ett jämt tempo med samma språng mellan hinderna. :)

Svar: Tack så jättemycket för idén! Det uppskattas något enormt och skall absolut testas! :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Sophie

Publicerad 2015-01-12 23:19:51

Håller med föregående talare om "klockan". MEN om man vill man höja hinderna lite är den dock kanske inte optimal. I så fall hade jag satt ett hinder på vardera diagonal, så att man kan hoppa på en åtta ("evighetsbana"). Den är jättebra och man tränar både att landa i rätt galopp, svängar och balans. Mycket nyttig träning på liten yta :)

Svar: Tackar så hemskt mycket för tipset! :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela