Lâse idag

Publicerad 2015-01-22 21:59:30 i Angelica Jalonens inlägg,

Inte blev det någon galopptur i snön inte. Jag var bekväm av mig och tog ett pass i paddocken istället. 
Hon hade svårt att stå stilla i början. Var väldigt på tårna och skuttade lite när jag spände sadelgjorden och så men när hon väl fick börja röra på sig blev hon tillfreds. 
Jag gjorde ett försök till att filma men den blev väldigt mörk så jag struntar nog i att lägga upp den här. år ta det igen någon dag när det är ljust ute.
 
 Hon skötte sig i alla fall väldigt bra när vi kom igång. Började mjuka upp henne lite i bogarna med framdelsvändningar som så småningom även övergick till bakdelsvändningar. 
Bogpartiet är det som är är stelast på Lâse, vilket visserligen har blivit bättre sedan vi hämtade hem henne, men än har vi en bit kvar innan hon är mjuk och smidig i bogarna. 
Därefter fortsatte jag på samma "tema" - att få henne mjuk och igenom i kroppen. Dvs mycket åttvolter,sidförande övningar och fortsatt arbete med vändningar på både fram och bakdelen. Detta i alla möjliga kombinationer och varianter. 
Hon var riktigt fin rakt igenom passet, vid några tillfällen fick vi till en riktigt fin trav. Kändes som att jag red i typ 20 minuter men klockan visade 40 minuter när vi kom in. Tiden går fort när man har roligt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Nikki

Publicerad 2015-01-22 23:01:51

Jag vill se film :(:(

Svar: Den är i princip kolsvart :/ jag lovar att vara tidigare ut idag, då filmar jag! :)
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela