Lâse idag

Publicerad 2015-01-25 23:50:49 i Angelica Jalonens inlägg,

Red ut en sväng på Lâse i mörkret idag. Provade ett nytt bett vilket hon inte verkade trivas superbra på, jag tänker testa rida ett pass i paddocken på det imorgon så får vi se om det känns bättre, det kan ha varit för att hon var väldigt het på gröten idag. Tränade övergångar mellan skritt och trav vilket gick väldigt bra. Hon väntade fint på mig i halterna men blev lite pigg framåt igen vilket ledde till att hon taktade bitvis när vi skrittade. 
Men det här att hon är pigg beror ju självklart på att det inte går att rida fullt ut. I paddocken kan vi skritta och trava och nu när jag har jobbat har det ju varit mörkt ute så på uteritter blir det inte heller någon direkt fart, hon har alltså inte jobbat sig trött på flera veckor nu. Då blir hon überpigg.
Men å andra sidan älskar jag heta hästar och rider dessa bättre än "lata" hästar. Så för min del gör det absolut ingenting, hon får tvärt om gärna förbli sådan här haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela