Lyx till varje pris?

Publicerad 2015-01-25 20:56:41 i Angelica Jalonens inlägg, Åsikter,

Tyglar för 189:- eller tyglar för 1029:-
Skilnaden är att de för 189:- kommer från hööks och de för 1029 kommer från dyon.
 
Vem köper ett par lädertyglar för 1029 kronor?!
På riktigt, vem!? Jag skulle definitivt inte lägga så mycket pengar på något så obetydelsefullt som ett par tyglar.
 
Så himla stor skilnad är det väl inte? Är det inte bättre att lägga en tusenlapp mer på något som är lite viktigare än tyglar? Kanske en sadel t.ex. Eller ett par massagebehandlingar åt hästen? Eller SPARA pengarna och skapa en buffert utifall att ett dyrt veterinärbesök skulle bli aktuellt.
 
Varför köper man ett par tyglar för 1029 spän?
Jo! Därför att:
1 -Det är en statussymbol, "jag har minsann råd att köpa dyyyyra tyglar"
2 -Det någonstans på den lilla läderbiten finns en jäkligt dyr logga (som ingen ser i vilket fall) vilket ger hästägaren en härlig känsla i kroppen, "Jag älskar attskämma bort min häst"
3 -Det är så mycket bättre kvalité på märkestyglar. Men seriöst, ett par tyglar?
 
Det finns saker jag hellre köper lite dyrare men tyglar hör då definitivt inte dit. 
Med detta sagt, Jag har absolut inga problem med folk som enbart köper märkesutrustning till sina hästar, det är väl bra att ha något att lägga pengarna på. Men jag lägger hellre pengar på saker som direkt påverkar hästen på ett positivt sätt. T.ex Massage eller ett besök hos veterinären för en "check".
 
Vart står ni i frågan?
 
 

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2015-01-26 00:18:50

Även fast jag köper en del märkessaker, så är nog tyglar det sista jag hade lagt så mycket pengar på haha!!

Svar: Haha! Ja, jag kände så med! 1200, det får man ju ett helt träns för!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Ebba Carlström

Publicerad 2015-01-26 03:25:08

Nja så mycke för ett par tyglar hade nog vart ett strongt nej :)

Svar: Haha ja verkligen!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Michelle Petersson

Publicerad 2015-01-26 17:55:46

Kan inte förstå hur ett par tyglar kan va värda så mycket :P (Om de äns är det?). Nej, jag håller mig till de lägre priserna när det gäller tyglar :D
Kram

Svar: samma här! ;)
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: bella

Publicerad 2015-01-26 19:41:56

dessutom så betyder faktiskt inte märken bättre kvalité i alla fall.. och jag älskar att träffa folk som säger just "jag gillar att skämma bort min häst", jo för hästen förstår nog verkligen att den just fått tyglar för 1200 kr när den hellre vill ha ett par morötter för 7 kr xD

Svar: Hahaha! Men verkligen! Bättre att lägga 7 spän på morötter och resten på en skön massage eller något !
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Hanna Victoria Sahlqvist

Publicerad 2015-01-28 21:34:25

Åh va klok, grymt!
Kram Hanna!

Svar: det är ju helt sjukt med tyglar för de summorna haha!Kram!
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela