Nu jävlar är jag arg..

Publicerad 2015-01-18 12:00:00 i Angelica Karlssons inlägg, Bitterfittan, Åsikter,

Nästan så arg att jag hänger ut denna människa. JAG VILL BARA SPY på dig (ursäkta mitt språk..).
Fy fan när någon sitt bakon sin jävla datorskärm och säger att JAG är en djurplågare för att jag rider min häst.. I HELVETE MED DET!! Tror inte du är speciellt jävla perfekt heller och aldrig gör fel...
OM jag rider min häst ser jag till att ALLT som jag sätter på min häst passar för att det inte ska skada henne. Jag kan säga att min häst har mindre ont än de flesta andra hästar och minsta konstigt med henne rider jag inte då tar jag in henne och ser till att ta reda på det som gör ont och tar reda på ANLEDNINGEN. Skulle det vara pga mig så skulle jag dö av skam och aldrig någonsin gör om det.
 
 
 
Jag ser hela tiden till att allt sitter som det ska och minsta ändrig listar jag ut något för att ändra så det blir perfekt. Jag ger ofta Jane massage och är det något som behöver fixas så fixar jag det för att hjälpa henne. Som med patellan jag har gjort ALLT för det ska underlätta för henne med patellan. Sett till att byta hovslagare, fixat tillskott, stretchar henne och tränar upp hennes muskler noggrant just där det behövs för att hon ska slippa dessa problem. Jag MÅSTE rida henne för att ens ha en möjlighet att kunna träna upp henne som hon behöver. 
 
Lite info också är att om man rider med sadel jämnas trycket ut mer från ryttaren än när man rider barbacka. Det blir alltså mer punkttryck när man rider barbacka än när man rider med sadel (förutsatt att sadeln ligger bra på hästen).
 
Jag vet att man inte ska ta åt sig när man får sånt här med där går gränsen, INGEN kallar mig djurplågare INGEN. Ni vet inte HUR mycket tankar, tid och pengar jag lägger ner för att min häst ska få det allra bästa! 
 
Här har vi ett bra exempel på hur ledsen Jane är över att jag rider. Under just detta passet var hon nog gladare än någonsin. Hon fick äntligen komma ut och springa över en åker. Det bästa hon vet är att racea när vi är ute.
 
 
En plågad Jane.. Ser ni inte kunde hon gråta skulle hon förmodligen göra det. (ursäktar löjliga mig..)
 
Här rider jag med tvådelat och jag ser direkt hur Jane inte tycker om det speciellt efter att jag har ridit med tredelat. Med andra ord behöver hon inte gå på detta bett igen.
 

Kommentarer

Postat av: Nikki

Publicerad 2015-01-18 12:28:04

är de normalt att jag sitter här å kokar efter att ha läst inlägget??? Jag blir så arg,ledsen,besviken på mänskligheten. 1: varför skulle en människa lägga så mycket pengar i månaden för att sedan vansköta de man lägger pengar på? 2: varför skulle en människa i princip ge upp sin fritid för att ägna tid i stallet, speciellt när de e kallt, mörkt, blött, lerigt, blåsigt etc? 3: varför skulle man ta på sig ett sånt sjukt stort ansvar för att sedan pissa bort de (finns ju givetvis de folket med). 4: varför skulle man skriva ut i en offentlig blogg där man skriver ut ärligt, lägger upp bilder etc OM man skulle vansköta djuret?? Jag förstår mig inte på människors logik, tror inte dom besitter nått logiskt tänkande. Jane ser ut att må toppen med dig ❤️

Svar: Då förstår du min frustration alltså? Jag fattar inte det heller. Oftast de som lägger ner mest tid och pengar och som ger upp det mesta för att ha häst är de som tar väl hand om hästen. Dom som inte lägger speciellt mycket tid på dem är de som har hästar som ser vanvårdade och och oftast de som är vanvårdade.Ingen logisk alls. Tack värmer! <3
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Ebba Carlström

Publicerad 2015-01-18 13:24:55

Håller med dej g alltså, varför kan inte människor hålla sig till sitt.
Sedan så tycker jag att de så omogna människor som hänger ut andra på de sättet.Jag fattar inte varför man håller på,de kan hålla sig till sitt istället.
Jättebra inlägg BTW :)

Svar: Ja precis. Detta kommer jag vara emot så länge jag lever. Man ska sköta sitt annars kan man lika väl försöka skaffa sig ett eget liv tycker jag. Usch vad jag mår illa av dessa personer..
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Nikki

Publicerad 2015-01-18 13:34:58

jo jag förstår precis, fixk själv lite hat angående mitt inlägg om min rädsla igår. Att jag tog hästen för mycket i munnen, MEN jag skrev även i inlägget att man ser klart å tydligt att jag gör de, och det var pga min skräck. Men likförbannat ska folk påpeka såna saker trots att jag själv skrivit ut de. Så mycket för att vara ärlig och erkänna och visa sina egna brister.... Jag blir arg 😂

Svar: Ja precis! Tackar gudarna för att denna tjej inte går in på våran blogg haha!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-18 20:12:08

vilken fin häst du har! Ser väldigt glad och nöjd ut! :)

Svar: Tack så mycket! :D <3
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Lina

Publicerad 2015-01-18 20:27:49

Hur kan man sitta och skriva att folk är djurplågare =S.
Tycker du och din häst, när man tittar på bilderna ser ut att trivas med varandra.
Väldigt fint ekipage=)

Svar: Ja det är helt sjukt... Tack så jättemycket! <3 Jag trivs med henne och hoppas hon trivs med mig iaf hon har stått ut i 10 år snart haha! :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Fia-HEVONENS

Publicerad 2015-01-18 20:42:33

Men fy vad tråkigt med sådana kommentarer!!!!!!! Folk verkar inte ha något annat för sig än att kommentera dumheter... :-( Stay strong!

// Fia -HEVONENS
www.hevonen.horseworld.se

Svar: Ja usch ja! Tack! <3
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela