Pyssel i stallet

Publicerad 2015-01-26 12:47:58 i Angelica Karlssons inlägg,

Idag var det ytligaren en dag som jag stod och myste med Jane i stallgången. Men något som gör mig lite ledsen är att hon fått tillbaka ALLA sina olater.. Jag vet inte vart ifrån eller varför. Hon har kunnat stå väldigt länge utan att få olater innan och det har kravts så mycket arbete för att få bort dom. Nu är det bara att börja arbeta bort dom igen.. Hon har även börjat med att slita sig när man ska släppa henne i hagen vilket hon ALDRIG gjort tidigare hur mycket hon stått eller hur lite jag än tränat med henne så har hon aldrig slitit sig. Jag fattar inte..
 
Hur som mellan alla olater och sånt så myste vi och jag pysslade om henne och gosade. Knät klarar mer och mer nu men tror inte att ridning är något som står på schemat just nu när det är av den svalare typen av väder. Jag ska fixa mina hemma gjorda snösulor och sedan ska vi motionera bort energin som hon har.
 
Efter att jag släppte ut Jane tog jag mig ann mina saker som legat i en ikea-påse hela hödten och vintern. Ni kan tänka hur dom såg ut... Men nu ligger dom i påsen men längst upp så det kommer luft på dom. Sedan gjorde jag iordning på lite annat som jag hade inte hade ordning på så nu är det stenkoll på vart allt är. ;)
 
Jane fick stå med täcke på halsen för att torka så jag skulle kunna sätta på hals på henne. Snön bara vräkte ner när jag var i stallet..
 
Alltså.. Jag lovar att hon är nykter!!
 

Kommentarer

Postat av: bella

Publicerad 2015-01-26 19:37:35

haha vad härligt den sista bilden är :D

Svar: Haha ja! Det är den första bilden på 10 år som hon gör så på, aldrig lyckats tidigare med det :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Anna

Publicerad 2015-01-28 21:15:30

Haha roligt att du fick till den sista bilden! :)

Svar: Haha ja det var kul, lite roliga bilder kan man ha på sitt djur också :D
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela