Snart kräks jag på allt Grej VS Grej tjafs

Publicerad 2015-01-13 18:13:00 i Angelica Karlssons inlägg, Bitterfittan, Åsikter,

Idag är det inte speciellt lätt att undvika att trilla in på diskussioner om att använda eller inte. Jag är så OTROLIGT less på dessa människor som sitter och älrigt orkar bry sig om vad andra gör. Skaffa er ett liv för fan! VARFÖR kan man inte få göra som man vill UTAN att någon desperat jävel som vill visa att man kan något ska lägga sig i?! Är så så less på detta att jag kan kräkas rakt ut. JAG TRODDE FOLK HADE KOMMIT LÄNGRE ÄN SÅ...
 
 
Jag har försökt att undvika detta och läsa de intressanta sakerna man kan på olika ställen men man trillar alltid över dessa kommentarer från dessa desperata jävlar och då förstörs ALLT, precis ALLT med det man vill få ut av det man läste. FINE att alla har sin åsik men förskök för tusan inte pracka på någon annan den bara för att personen inte tycker som du och ge fan i att kalla andra för djurplågare och ge fan i att säga att någon utför misshandel på ett djur när det gäller små saker. Har du ett syskon kan vi räkana antalet gånger du slått denne och då kan vi säga att du har misshandlat. Hur känns det?!
 
 
Tro fan att folk kallar mig djurplågare för att jag är för fet för att rida Jane men vet ni vad?! Jag rider Jane och hon kommer fram till mig varje dag i hagen med öronen framåt och älskar alla typer av personer och mig, hade hon gjort så om hon ansåg att jag behandlar henne dåligt tror ni? Skulle hon gå med på att jag rider henne om hon får ont av det? Sålänge Jane inte mår dåligt så tänker jag inte må dåligt mer än jag gör över min situation.  
 
 
VARFÖR kan ni inte bara låta det vara hur andra gör med sina hästar. Låt folk rida med bett om de vill det, låt folk hoppa med sadel om de vill det, låt folk pyssla med NH om de vill det, låt folk trickträna om de vill det, hur svårt ska det vara?
 
Blä lite galla jag behöve få ur mig, haha!
 
/Karlsson

Kommentarer

Postat av: camilla alkman

Publicerad 2015-01-13 19:27:14

Håller verkligen med dig, varför måste folk lägga sig i allt, kan man inte bara sköta sitt!! Bara för att just pessoa inte är det bästa valet av bett så skadar det varken mig elr min häst av att låt oss säga "Andrea i Boden använder det på sin häst" nee usch och fy på vissa människor som måste gnälla jämt :(

Svar: Ja.. Man kan tänka men man behöver Verkligen inte lägga sig i vad andra gör. Man bevisar ingenting mer än att man är osäker på sin egen kunskap och behöver bevisa sig för andra hela tiden.. :( Så synd!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Julia Forsbacka

Publicerad 2015-01-13 19:28:05

Ja, ibland måste man få skriva av sig lite... Vissa hästmänniskor kan vara väldigt trångsynta :(

Svar: Ja det har vart så mycket tjafs om sånt nu så det går inte att undvika det. Ja verkligen och det är så synd att man inte får göra som man själv vill. :(
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: Nikki

Publicerad 2015-01-14 00:52:51

jag håller med! När ska vi inom hästvärlden inse att vi alla är jämnställda å 98% av oss vill våra hästar väl oavsett om man rider med bett, repgrimma, eller utan nånting alls. Men oavsetr vad finns de alltid bitterf*ttor som bara måååååste klaga på allt man gör. Jag börjar tappa hopper för medmänskligheten, och ska jag va äelig så gör de att jag tappar all motivation, min motivation för ridning är borta, motivation till bloggen å dela med mig utav mina fram å motgångar endast för att folk vill trycka ner en :(

Svar: Sitter just nu i en sådan diskussion om hur vida man ska hänga ut folk och säga att denne är en djurplågare. Är så jävla less på det.. Snart vill inte jag förknippas med en enda NH människa (även om jag utövar NH själv) för det är väldigt ofta jag ser dessa personer slänga skit över "vanligt" hästfolk. Nu har inte vi kommit så att det är många som skriver sånt men jag väntar bara tills det kommer en bitterf*tta som ska klaga alltså...
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: rebecka

Publicerad 2015-01-14 12:27:12

AMEN! helt rätt!

Svar: Ja AMEN! Nu får folk växa upp!
Angelica Karlsson & Jalonen

Postat av: sandra

Publicerad 2015-01-15 20:47:36

Förstår verkligen inte hur folk är! Dom beter sig som barnungar och har för mycket åsikter om saker och ting. Tycker att det räcker väl med att man har koll på sig själv och sin egen häst istället för att lägga sån energi på andras varande och icke varande?

Förlåt, men idiot finns det gott om och den sista är tyvärr inte född heller :/

www.rhocabus.blogg.se

Svar: Ja så otroligt tråkigt att det är såhär i ridsporten. Min kille som inte ens håller på med hästar tycker att det är helt sjukt att man inte kan vara vänner och hålla ihop för sin sport.. :/
Angelica Karlsson & Jalonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela